dinsdag 9 december 2014

Weven met een beeldhouwer voor de Rode Loper



De Rode Loper is een project van het Textiel Festival 2015 waarin 5 landelijke textielverenigingen samenwerken met Leidse kunstenaars.
Tijdens de drukke decembermaand kunnen jullie gelukkig met rood werken en weven!

2015 komt dichterbij, rode draden weven zich samen
Druk doende zijn jullie vast. Het Textiel Festival komt dichterbij, dat gaat van zelf, daarom hoeven we ons niet druk te maken. Maar hoe wordt onze samenwerking straks uit'gebeeld' in de Pieterskerk? 
Draad voor draad weven we van ons persoonlijke 'beeld', nu nog plat naar onze gezamenlijke ver'beelding' van rood, licht, luchtig, de rode loper naar de kroning van Maria, de kroning van jullie werk.

Al jullie fantasie gaat nu samenkomen. Ik heb al een idee voor de constructie, een begin. Ik maakte een iets meer op de maat gerichte tekening, ik ga met een aantal cirkels waar aan alles kan hangen werken. We gaan de lucht in. Graag hoor ik dan ook van iedereen welke maten er aangeleverd gaan worden in januari. De deadline is 1 februari 2015. 
Maar mocht iemand daar echt mee in moeilijkheden komen, e-mail mij dan, we gaan dan een oplossing vinden. Om ieders werk tot zijn/ haar recht te laten komen heb ik tijd nodig om te puzzelen. 
En ik zeg het nog  maar weer een keer, ik ben rupsje nooitgenoeg, hoe weelderiger hoe beeld-iger.....Voor alle formaten en eventueel jullie fantasie erbij verwoord.......
e-mail mij alles wat je wilt vragen en of wilt delen. Mensen die nog oude rode textiel hebben mogen dit ook brengen, dat kan ik als vulling of stukjes die ik niet gepast krijg gebruiken t-shirts handdoeken lappen maakt niet uit…..

Wimke Steur en het Wevershuisje hebben mij al werk bezorgd, Hoe heerlijk is het de materialen te kunnen voelen, meten en ideeën voor constructie uit te gaan proberen.






 
Met in mijn achterhoofd de hoop dat jullie allemaal de boel de boel laten en alleen maar weven, wens ik jullie een warme, veilige en vredige kerst en 1 kleine vuurpijl voor 2015.

Veel groeten en als altijd veel dank, zonder jullie ben ik nergens in dit project, dat je kunt volgen

Het gonst in Leiden: het Textiel Festival komt er aan. Lees meer.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten